Sommertur 2008

Med BossaNOVA på sommertur 2008:

Så kom vi endelig af sted på den tur alle har talt om i flere måneder. Jeg var, som ny i klubben, meget spændt og måske lidt skeptisk, var turen nu lige så god som alle sagde, var Jesper virkelig en 'Fire Starter', var Pers evner til at lave mad i naturen lige så gode som hjemme i klubben og havde Morten overhovedet overblikket som tourleder?

Vi tog af sted fra Nova lørdag d. 12 juli med alt vores gear og lir (man må aldrig gå ned på udstyret). Det er første gang i mit liv jeg har været på Campingtur med Weber grill og køleskab.
Vi kørte i samlet trop mod færgen i Helsingør, så var turen startet!

Vi nåede campingpladsen 'Friluftgården Laksjön' i løbet af eftermiddagen. Vi var til stor underholdning for de andre campister, da vi kom slæbende med den føromtalte Weber grill, køleskab, borde og jeg ved ikke hvad.

Campen blev hurtigt etableret, alt blev som det plejer at være. Per & co. gik hurtigt i gang med maden, varmrøget laks, lækkert. Det viste sig, at Per faktisk er lige så god til at lave mad i naturen, som han er i klubben.

Jesper fik, i løbet af aftenen, gang i bålet og var faktisk en dygtig 'Fire Starter' og han fik hurtig et par lærlinge under sig i form af Anders og Rasmus. De fik allernådigst lov til at hugge brænde og lægge en enkelt kvist på bålet i ny og næ. I løbet af ugen fik de mere og mere ansvar for bålet. Det fik dog en brat afslutning for Anders, da han fik en gren i hovedet og Kisser forbød ham at fortsætte brændehugningen og båltænding.

De fleste af vores morgener startede med nybagte boller fra Webergrillen, og dagens tur blev planlagt. Det blev til ture på vores egen sø og på søerne i omegnen. Dejligt at være på vandet et helt nyt sted. Vi var faktisk heldige hele ugen med vejret, næsten ingen regn, rimelig meget sol, men også en del blæst.

Morten viste sig at være en fantastiks tourleder og formåede hver dag af planlægge en tur så vi nogenlunde lå i læ og havde sol.

Hele ugen var en kæmpe succes og alt forløb perfekt. Madholdende klarede deres opgaver med BRAVOUR og vejrguderne var med os det meste at tiden. Der var god stemning og alt var planlagt helt fantastisk.

På turens sidste dag, skulle vi ud og spise på Paula's restaurant, desværre var Paula flyttet til Fucking Åmål, stakkels Jesper. Vi pakkede vore kajakker om formiddagen og kørte af sted for at ro ud og se Vänern. Det var et helt fantastisk syn og en meget flot rotur, trods regn. Da turen var færdig kørte vi tilbage til det sted vi skulle spise, vi fandt en campingplads hvor vi kunne komme i bad og gøre os lidt lækre til aftenens udskejelser, det er hårdt at ligne Out Back Jack en hel uge.

Festen startede for alvor mellem Jesper og Morten bil, hvor der blev fyret op for AC/DC og Guns´n Roses. Det blev drukket massere af øl og shots, der var én enkelt, der var ude i noget blandingsmisbrug med snus og cigaretter. Alle var i fantastisk stemning da vi nåede restauranten. Som sagt var Paula der ikke til at sætte gang i festen, så vi kørte rimelig tidligt hjem og fortsatte festen på stenen foran vore campingplads. Det var en god afslutning på en fantastisk tur, som det bestemt ikke er sidste gang jeg er med på.

Indlæg fra årets sommertur 2008 er skrevet af Mette B C